[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="35" duration="1200" font_size="25" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="27" admin_label="vzdialenost" row_id="1520947349885" column_id="1520947349886" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520942274946"][/sp_animated_number]
[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="900" duration="1600" font_size="26" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="29" admin_label="prevysenie" row_id="1520947349885" column_id="1520947349889" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520941498271"][/sp_animated_number]
Brezno

Náročnosť: Stredná
Vzdialeniosť v km: 35
Výškové metre : 900
Trasy z : Šumiac
Varianty trasy: Nie
Gpx na stiahnutie: Áno

Popis trasy

Okruh začína na Šumiaci odkiaľ sa národným parkom Muránska planina dostanete k turisticky veľmi navštevovanému miestu, ktorým je Muránsky hrad, tretí najväčší a najvyššie položený hrad na Slovensku. Tie výhľady stoja naozaj zato. Vysoko na planine je jediným trvale obývaným sídlom žrebčín na Veľkej lúke s chovom huculských koní.

Začíname z obce Šumiac zelenou cyklotrasou 5576 po hlavnej ceste smerom na Muráň, v Červenej skale sa napojíme na modrú cyklotrasu 2577 až do sedla Javorinka, kde sa napojíme na zelenú 5576 a pokračujeme asfaltovou cestou cez prírodnú rezerváciu Mokrá Poľana k rázcestiu Pod Skalou, tu sa držíme vpravo stále po zelenej 5576 prichádzame k Veľkej lúke, pozor nezľakneme sa voľne pasúceho sa stáda slovenského plemena koňa Norika muránskeho.

Na rázcestí Veľká lúka, Piesok odbočíme vľavo po zelenej cyklotrase prejdeme popri Wesselenyho jaskyni ku chate pod Muráňom, kde sa môžeme občerstviť, odparkovať a uzamknúť ebike a následne absolvovať prehliadku hradu Muráň s čarovnými výhľadmi na celú Muránsku planinu.

Ďalej pokračujeme naspať na rázcestie Veľká lúka, Piesok, kde odbočíme vľavo a pokračujeme po zelenej cyklotrase 5576 k Tesnej skale a ďalej po zelenej dolinou až do Červenej skaly, odkiaľ sa po hlavnej ceste vraciame do Šumiacu.