[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="20" duration="1200" font_size="25" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="27" admin_label="vzdialenost" row_id="1520947349885" column_id="1520947349886" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520942274946"][/sp_animated_number]
[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="620" duration="1600" font_size="26" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="29" admin_label="prevysenie" row_id="1520947349885" column_id="1520947349889" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520941498271"][/sp_animated_number]
Brezno

Náročnosť: Stredná
Vzdialeniosť v km: 20
Výškové metre : 620
Trasy z : Brezno
Varianty trasy: Nie
Gpx na stiahnutie: Áno

Popis trasy

Ideálny výlet na elektrobicykli v horúcom počasí, príjemne ochladenie vás čaká dolinou Drakšiar, ktorá vás privedie na široké pláne s výhľadom na hrebene Nízkych Tatier, odkiaľ sa pohodlne zveziete chladnými dolinami Vagnár a Ježová bohatými na výskyt hríbov.

V prípade že zvolíte túto trasu v opačnom smere, odporúčame pokračovať zo sedla Diel na Skalku a Dedečkovu chatu.

Trasa vedie z námestia mesta Brezna po žltej cyklotrase 8598 popri starom mestskom cintoríne dolinou Drakšiar do sedla Diel. Trasa je štrkového povrchu s miernym stúpaním a v sedle Diel prechádza na poľnú cestu, tu odbočíme vpravo pokračujeme po žltej 8598, ktorá ide súvisle s modrou 2554, s miernym klesaním prejdeme lúkami do sedla Vagnár, kde na rázcestí Pohansko odbočíme vpravo modrou 2554 a po hlavnej ceste klesáme do polovice doliny Vagnár asi 2 km.

Na rovinke za autobusovou zastávkou pri odpočívadle odbočíme vľavo pod hlavnú cestu a napojíme sa na vedľajšiu spevnenú cestu dolinou, ktorá vedie k miestnej chatovej oblasti. Stále pokračujeme po modrej cyklotrase 2554 až prejdeme do doliny Ježová, ktorá ústí pri hlavnej ceste oproti čerpacej stanice v miestnej časti Bujakovo. Tu sa napojiíme na hlavnú cestu, odbočíme vpravo a pokračujeme smerom do mesta Brezno, s možnosťou občerstvenia sa v Zadných Halnách v Motor Stope s príjemným posedím.