[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="91" duration="1200" font_size="25" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="27" admin_label="vzdialenost" row_id="1520947349885" column_id="1520947349886" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520942274946"][/sp_animated_number]
[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="2360" duration="1600" font_size="26" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="29" admin_label="prevysenie" row_id="1520947349885" column_id="1520947349889" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520941498271"][/sp_animated_number]
Brezno

Náročnosť: Veľmi ťažká
Vzdialeniosť v km: 91
Výškové metre : 2360
Trasy z : Brezno
Varianty trasy: Nie
Gpx na stiahnutie: Áno

Popis trasy

Jediné miesto prechodu cez hrebeň Nízkych Tatier, ktorým prichádzame na ich severnú stranu s výhľadom na Vysoké Tatry priamo z vodného diela Čierny Váh. Návrat vedie cez horských prechod Čertovica, preto túto trasu odporúčame pre naozaj zdatných cyklistov so skúsenosťami a určite správnym rozložením nielen fyzických síl ale aj kapacity batérie na elektrobicykli.

Trasa začína z obce Heľpa, a pretože sa do tohto bodu nevracia,  odporúčame prísť do Heľpy vlakom v Brezna (27km).

Zo žel. stanice v Heľpe  vyjdeme vpravo na hlavnú cestu 66 v smere na Červenú Skalu,  pokračujeme rovno 1 km, po ľavej ruke pred drevenou zastávkou s navigačnou tabuľou odbočíme vľavo smerom na námestie Heľpa po Partizánskej ulici až na jej koniec 1,5 km, popri rázcestí ku lyžiarskemu vleku sa držíme vľavo ulicou a prejdeme cez mostík, pokračujeme stále rovno miernym stúpaním (popri Farme so salašom Ďurica), kde je posledné stretnutie s civilizáciou na ďalších 24 km.

Trasa vedie po červenej cyklotrase Horehronie - Liptovská cyklomagistrála č. 040 s asfaltovým povrchom prichádzame po 7,3 km stúpania na hrebeň Nízkych Tatier do sedla Priehyba, kde si môžeme oddýchnuť v prístrešku.

Ďalej pokračujeme klesaním na liptovskú stranu stále po červenej  cyklotrase 040 celých 15 km (zvýšte opatrnosť pri prudkom klesaní je možnosť stretnutia s lesnou strážou, prípadne ťažbou dreva alebo lesnou zverou).

Prechádzame popri horárni s múzeom Ipoltica až prichádzame k rázcestiu Čierny Váh – nádrž, popri ktorej ľavom brehu pokračujeme cestou do obce Svarín súvisle s červeným cykloznačením Liptovskou cyklomagistrálou č. 035. ďalších 7,3 km.

Tu vo Svaríne si skontrolujeme stav batérie a v prípade, že máme viac ako polovicu, môžeme na rázcestí Svarín pred rančom Kráľova Lehota odbočiť vpravo hore po spevnenej ceste a pokračovať ďalších 7,3 km k vodnej nádrži Čierny Váh – horná, odkiaľ je prekrásny výhľad na celé Vysoké Tatry.

Z hornej vodnej nádrže sa vrátime tou istou trasou do Svarína a ďalej do Kráľovej Lehoty do pohostinstva, kde si dobijeme baterky

Z Kráľovej Lehoty budeme ďalej pokračovať po hlavne ceste 72 smer Brezno, cez Výšnú, Nižnú Bocu a Čertovicu priamo do mesta Brezno (40 km do cieľa).