[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="51" duration="1200" font_size="25" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="27" admin_label="vzdialenost" row_id="1520947349885" column_id="1520947349886" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520942274946"][/sp_animated_number]
[sp_animated_number default="" global_use_background="0" global_user_border="0" global_margin="0px 0px 0px 0px" global_padding="0px 0px 0px 0px" global_use_animation="0" use_global_width="0" number="1510" duration="1600" font_size="26" counter_title="" alignment="sppb-text-center" hidden_md="0" hidden_sm="0" hidden_xs="0" title_font_size="29" admin_label="prevysenie" row_id="1520947349885" column_id="1520947349889" global_margin_sm=" " global_margin_xs=" " global_padding_sm=" " global_padding_xs=" " font_size_sm="" font_size_xs="" title_font_size_sm="" title_font_size_xs="" dynamicId="1520941498271"][/sp_animated_number]
Brezno

Náročnosť: Ťažká
Vzdialeniosť v km: 51
Výškové metre : 1510
Trasy z : Brezno
Varianty trasy: Áno
Gpx na stiahnutie: Áno

Popis trasy

Cyklotrasa začína v Brezne odkiaľ po hlavnej ceste vychádzame po hlavnej 66 smer Banská Bystrica, cez obec Valaská, Podbrezová do časti Lopej, kde uvidíme po pravej ruke Motorest Route66 a hneď na  križovatke za ním, na rázcestí Lopej-pekáreň, odbočíme vľavo na vedľajšiu cestu, pokračujeme cez železničné priecestie po žltej cyklotrase 8597, ktorá ide v prvej tretine súvisle so zelenou turistickou trasou na Predajnianske Čelno priamo cez Kelemenov tunel s možnosťou osvieženia sa pri Predajnianskych vodopádoch.

popod hrb na stomp 1

Ďalej pokračujeme miernym stúpaním na rázcestie sedlo pod Kolbou, kde pokračujeme vľavo stále po žltej cyklotrase 8597 k rázcestiu Žliabky, ďalej pokračujem vpravo po žltej ku horskej chate pod Hrbom (otvorenej sporadicky, ale v prípade záujmu po dohode s chatármi odporúčame bicykle zamknúť a pešo pokračovať na Hrb (1255 m n.m.) – geografický stred Slovenska.

popod hrb na stomp 2

Ďalej trasa pokračuje po zelenej cyklotrase č. 5551 miernym klesaním k rázcestiu pri horárni a Vysokej peci Tri Vody.*

Z rázcestia Tri Vody pokračujeme zelenou cyklotrasou 5551 k rázcestiu na Štompe (označovanom aj na Štrompe). Tu odbočíme na modrú 2572 pokračujeme k rázcestiu Na Štopme – lúka.

Tu sa napojíme na žltú 8637 miernym klesaním lesnou cestou a smerujeme brezovým hájom k vyhliadke Hájny grúň, a pozor prudším klesaním prejdeme do obce Hronec po modrej 2573 k rázcestiu Hronec námestie (miernejšie klesanie je modrou 2573 k rázcestiu Hronec Pod Hlobišovom), obe možnosti sa stretnú v Hronci na námestí.

Ďalej už pokračujeme po hlavnej ceste smerom do Valaskej 1 km, pozor po dlhej rovinke odbočíme vpravo a prudkým stúpaním pokračujeme cez Valaskú, popri kostole prejdeme cez žel. priecestie a mostom cez rieku Hron a na križovatke odbočíme vpravo na hlavnú 66 smer Brezno centrum.

popod hrb na stomp 3

Varianty trasy

*Z rázcestia Tri Vody môžeme po žltej cyklotrase 8585 asfaltovou cestou priamo do obce Osrblie, a ďalej pokračovať po hlavnej ceste cez Hronec a Valaskú až do Brezna.